Οπως σημειωνει ο ιδιος «παρ’ ολο που δυσκολευομαστε να αναγνωρισουμε η να παραδεκτουμε την αξια της φαρμακευτικης /ιατρικης διαστασης σε εφαρμογες που τροφοδοτουν την αναψυχη και αυτογνωσια η την πνευματικη μας ζωη, τοσον η συγχρονη επιστημονικη γνωση οσον και η διαισθηση εδω μας οδηγουν. Στην αναποφευκτη αληθεια, τεκμηριωμενη με το νι και με το σιγμα:
καθε χρηση της Κανναβης ειναι φαρμακευτικη
Αυτη ακριβως η προσεγγιση του απεναντι στο φυτο, κανει τα οσα καταγραφει, ενδιαφεροντα και αναγκαια.
Το κειμενο – μικρο εγχειριδιο πρωτοδημοσιευτηκε το 2013 στο Indymedia Κυπρου. Ο κ. Ευδοκας με αφορμη τη φιλοξενια του Εγχειριδιου στο Cannabis News Gr εγραψε ενα Επιμετρο που το επικαιροποιει -και μπορειτε να το διαβασετε στο τελος αυτης της δημοσιευσης. Εκει αναμεσα σε αλλα, επισημαινει:
«Το κειμενο αυτο δημοσιευτηκε λιγο πριν ξεσπασει η μεγαλη θυελλα της Ιατρικης χρησης της Κανναβης στους τοπους μας, λιγο καιρο πριν αγκαλιαστει ευρεως απο την κοινωνια το δικαιωμα των ασθενων για απροσκοπτη και νομιμη προσβαση στην Κανναβη. Αυτο το δικαιωμα που σημερα θεωρειται αυτονοητο, πριν πεντε χρονια ηταν αδιανοητο η αιρετικο, απηγορευμενο, λογοκεκριμενο, αξιοποινο, και σιγουρα κολασιμο…»
Μικρο Εγχειριδιο
o- Παραμετροι που εχουν μεγαλες επιπτωσεις στην χρηση του Ιερου Φυτου
o- Δεν υπαρχουν «απολυτοι κανονες», αλλα η γνωση και η πειρα χιλιαδων ετων, συν οι γνωσεις απο τη φυσικη ιατρικη και την συγχρονη φαρμακολογια προσφερουν πολυτιμα σημεια και ενδειξεις για να μας καθοδηγουν
Η Κανναβις προσφερει διευρυνση, εμβαθυνση και ανυψωση της συνειδησης. Ειναι αβλαβης, δεν προκαλει εξαρτηση και δεν εχει παρενεργειες.
Στο καθεστως απαγορευσης που ζουμε ομως προκυπτουν διαρκως προβληματα που αφορουν την λανθασμενη χρηση και καταχρηση της Κανναβης. Σχετιζονται με την διαχρονικη στερηση εγκυρης πληροφορησης, και με την ελλειψη κοινωνικης παιδειας και εκπαιδευσης στην Ορθη Χρηση.
Η Ορθη χρηση
1. Αποφευγουμε την προσμιξη με αλλες ουσιες. Το πιο συχνο λαθος στη σχεση μας την Κανναβη αφορα την ταυτοχρονη χρηση αλλων ουσιων.
Οι πιο συχνες παραβιασεις αφορουν ταμπακο (τσιγαρα) και οινοπνευμα, αλλα δεν ειναι και λιγα τα ατομα που μαζι με την Κανναβη καταναλωνουν διαφορα φαρμακα (ηρεμιστικα, διεγερτικα, υπνωτικα, ναρκωτικα), ειτε νομιμα ειτε παρανομα.
Η ταυτοχρονη καταναλωση Κανναβις με αυτες τις ουσιες ειναι: πρωτον, μια σπαταλη του φυτου γιατι οι αλλες ουσιες επεμβαινουν στην εμπειρια, στο οφελος και τα βιωματα που εχει να προσφερει η Κανναβις, και δευτερον, συνηθως αποτελει μερος μιας πρακτικης που συνιστα αντισταση στα πιο σημαντικα οφελη του φυτου.
Με αλλα λογια ειναι μια φαρμακευτικη~χημικη εξουδετερωση του ανοθευτου και αγνου προσωπικου βιωματος που παρεχει η Κανναβις.
Δεδομενου οτι μερικα απο τα πιο σημαντικα οφελη της Κανναβης αφορουν την συνειδηση, την αυτογνωσια, την αναδυση προσωπικου υλικου απο το υποσυνειδητο, κοκ., αυτη η αντισταση στην εμπειρια οδηγα σε τραγικη απωλεια πολυτιμων βιωματων.
Για παραδειγμα, μια απο τις επιδρασεις της Κανναβης ειναι η αποκατασταση και εξισορροπηση των ενοχων και αναστολων στη υγιη τους διασταση. Η τυραννια των ενοχων και αναστολων τις οποιες η εξουσιαστικη κοινωνια εμφυτευει μεσα μας, αδικα, και σε παραβιαση της φυσης μας, μας παραλυει και μας καθιστα δυσλειτουργικους. Οι πλειστοι ζουμε καθε στιγμη της ημερας μας με το «πρεπει» και το «ΜΗ!» και με το «φταιω». Με την Κανναβη, η παθολογικη διασταση των αναστολων και ενοχων μαλακωνει και φθινει – στη θεση τους εμφανιζονται οι ορθες και φυσικες αναστολες. Οι ενοχες για την ηδονη και το γελιο χανουν τη δυναμη τους. Οι αναστολες που φυλακιζουν τον ερωτα σε αφυσικες απαγορευσεις και εγκλωβισμους υποχωρουν. Για αυτο και με την Κανναβη το ατομο δυσφορει να σκοτωσει, να βασανισει, να αδικησει αλλο πλασμα (γι αυτο και οι εξουσιαστικοι στρατοι και αστυνομιες απαγορευουν την Κανναβη στα μελη των σωματων ασφαλειας). Με την Κανναβη, στη θεση του ατομου-ρομποτ αναδυεται το πιο ελευθερο ατομο, πιο ικανο για ηθικες πραξεις και αποφασεις, πιο υπευθυνο, ψυχικα ικανο για αγαπη και για πολεμο, και με πιο καθαρη ικανοτητα να κρινει ποτε ειναι ο καιρος για το ενα η το αλλο.
Αλλα με το αλκοολ, ολες οι αναστολες σβηνουν αδιακριτα. Χανονται προσωρινα και οι λανθασμενες (παθολογικες) αναστολες και οι φυσικες, υγιεις αναστολες. Το ατομο που αποκτηνωνεται στη μεθη μπορει να σκοτωσει, να βιασει, να βασανισει χωρις καμια συγκρατηση, χωρις να εχει συναισθηση του τι ειναι αληθινα πρεπον, δικαιο, αδικο, ορθο η λαθος. Το ιδιο και με αλλες ουσιες οπως την κοκαϊνη, την μεθαμφεταμινη («σπηντ»), το παρανομο φαρμακο PCP, και αλλα.
Τα ατομα που δυστυχως λαμβανουν Κανναβη ταυτοχρονα με τετοιες ουσιες στερουνται κατι πολυτιμο. Η διαφορα μεταξυ του τροπου που η Κανναβις θεραπευει τις παθολογικες ενοχες και αναστολες, και του τροπου που οι αλλες ουσιες φερνουν αδιακριτα προσωρινη τυφλωση και αποσβεση, ειναι στην κυριολεξια η διαφορα μεταξυ παραδεισου και κολασης.
2. Χωρος και χρονος ποιοτητας
Η Κανναβις ειναι μια ηπια Ψυχοδηλωτικη ουσια. Εχει και αλλες θεραπευτικες ιδιοτητες, αλλα ο Ψυχοδηλωτικος χαρακτηρας του φυτου χρωματιζει τα βιωματα (τα «Κανναβιωματα») πιο εντονα απο ολες τις αλλες [1].
Για ολα τα Ψυχοδηλωτικα, ισχυει ο νομος που καθοριζει τις μεταβολες της συνειδησης:
Η εμπειρια καθοριζεται απο το εσωτερικο και το εξωτερικο περιβαλλον.
Εξωτερικο περιβαλλον
Οι παραγοντες που το συνθετουν μπορει να ειναι ο χωρος, τα ατομα γυρω μας, οι δραστηριοτητες των, οι προθεσεις, συμπεριφορες και χαρακτηρες, η δικη τους κατασταση συνειδητοτητος.
Εσωτερικο περιβαλλον
Συμπεριλαμβανει παραμετρους οπως την προθεση μας, την ψυχικη μας σταση και διαθεση, τις προσδοκιες για την εμπειρια, την πειρα μας, πνευματικη καλλιεργεια, το μεγεθος και το βαθος του ψυχικου υλικου που ισως ειναι αλυτο η σε εκκρεμοτητα μεσα μας.
Η επιλογη του χωρου και του χρονου της εμπειριας εχει μεγαλη σημασια, κυριως σε συναρτηση με το εσωτερικο και εξωτερικο περιβαλλον. Αν δεν δωσουμε προσοχη στην ποιοτητα, η ελλειψη ποιοτητας θα καθορισει την εμπειρια μας.
3. Περιβαλλον
Το εξωτερικο περιβαλλον εχει την ικανοτητα να μας επηρεασει σε τεραστιο βαθμο. Ο χορτοφαγος που θα παρει Κανναβη και μετα θα παει σε σφαγειο ζωων για επισκεψη… δεν θα περασει καλα.
Οταν παρουμε Κανναβη το εσωτερικο μας περιβαλλον υπογραμμιζεται, τονωνεται και χρωματιζει την εμπειρια εντονα. Ο ανθρωπος που καταπιεζεται απο την οικογενεια του και παιρνει Κανναβη συστηματικα «για να αντεχει» την επαφη μαζι τους σπρωχνει την καταπιεση πιο βαθεια μεσα του και αναβαλλει την θεραπεια του πονου και την λυτρωση απο την καταπιεση για πολυ καιρο ακομα. Οι εσωτερικες του συγκρουσεις θα αυξηθουν αντι να θεραπευτει.
Με την Κανναβη, μια ωρα περιπατος στη φυση μπορει να μετατραπει σε ολιστικη βυθιση των αισθησεων και της αντιληψης στην αιωνια πραγματικοτητα του εδω και τωρα. Ουτε χιλιες, ουτε δεκα χιλιαδες ωρες τηλεορασης μπορουν να αντικαταστησουν τετοιο βιωμα.
Χρησιμοποιουμε την Κανναβη για να ελθουμε σε επαφη, και για να εμβαθυνουμε και διατηρησουμε την επαφη με τον εσωτερικο και εξωτερικο μας κοσμο, με τα αισθηματα και τις σκεψεις μας. Η χρηση που στοχευει στο «να μην εχω επαφη», «να μην νιωθω», «να μην εχω συναισθηση», «να μην τα σκεφτομαι», οδηγει παντα και χωρις εξαιρεση σε επιδεινωση των προβληματων.
4. Δραστηριοτητες
Χρειαζονται δραστηριοτητες που να ειναι πολλων ειδων και να εναλλασσονται στις διαφορες εμπειριες. Συν τω χρονω με την χρηση της Κανναβης, καποιες δραστηριοτητες εχουν τη δυναμη να μας παρουν πολυ μακρια, καποιες εχουν θεραπευτικη αξια, καποιες μας συμπληρωνουν και βοηθουν στην καλλιεργεια και την προοδο μας ως ατομα, καποιες συντεινουν στην αυτοπραγματωση μας.
Ο εραστης που συχνα παγιδευεται στις σκεψεις του την ωρα του ερωτικου παιγνιδιου, με την Κανναβη μπορει να βιωσει τις αισθησεις του πιο αμεσα, να μετεχει στο εδω και τωρα της ηδονης αδιαμεσολαβητα και ανεμποδιστα. Ο εραστης που σε αλλες συνθηκες παγιδευεται σε ρομποτικες κινησεις (η σε παραλυτικη ακινησια) χωρις τρυφεροτητα και συναισθημα, με την Κανναβη μπορει να ελθει σε ουσιαστικη προσωπικη επαφη με το αλλο προσωπο, να επικοινωνησει ψυχικα με τα ματια, με το χαδι, το χαμογελο, και να ‘βρει νεες πηγες τρυφεροτητας που δεν ηξερε προηγουμενως πως να τις εκφρασει. Με την Κανναβη, ο αυνανισμος μπορει να μετατραπει σ’ ενα χειμαρρο αυτογνωσιας που ρεει εξω απο τις οχθες του ποταμου Χρονου, μια ιεροφαντικη υπερβαση του εαυτου, μια συνενωση – Αγια Κοινωνια – με το Θειο.
Με την Κανναβη, οι δραστηριοτητες που μπορουν να γινουν χωρις σκεψη, η με ελαχιστη, μπορουν να δωσουν φτερα στη υπερσυνειδηση. Το πλυσιμο των πιατων, η κηπουρικη, το σκουπισμα του πατωματος απελευθερωνει την συνειδηση να ταξιδεψει αδεσμευτη, αξιοποιωντας την φαντασια και την ενοραση, την αναμνηση και προβλεψη, διαισθητικα και αμεσο-αντιληπτικα βιωματα.
Με την Κανναβη, οι δραστηριοτητες που απαιτουν απεριφρακτη δημιουργικη σκεψη χωρις ορια (γραψιμο, τεχνες, επιστημονικη ερευνα) γινονται πιο παραγωγικες.
Οι δραστηριοτητες που απαιτουν συστηματικη και οργανωμενη σκεψη (επιλυση μαθηματικων ασκησεων για το σχολειο, αποστηθιση χρονολογιων για τις αυριανες εξετασεις στην ιστορια), ΔΕΝ συστηνονται. Ιδιως για ατομα που ειναι στην αρχη του δρομου της Ορθης Χρησης – ειναι μια σπαταλη της Κανναβης. Η ορθη αφοσιωση και ενασχοληση με τις αλλες δραστηριοτητες που αναφεραμε στις προηγουμενες παραγραφους, καθαριζει θεραπευτικα το ψυχικο πεδιο ωστε να μπορουμε να επιτελεσουμε καλυτερα τις εργασιες που απαιτουν οργανωμενη σκεψη ΧΩΡΙΣ την Κανναβη. Δηλαδη οσον περισσοτερο «αμυαλο» πλυσιμο πιατων καμουμε με την Κανναβη, τοσον καθαριζει ο νους ωστε να μπορει σε αλλες ωρες να αποστηθισει υλικο, να καμει πραξεις και διευθετησεις, να κινηθει ορθολογιστικα.
5. Παρεες
Ο Ορθη Χρηση κυριως απαιτει αξιοποιηση του ιδιωτικου, προσωπικου μας χρονου. Ιδιως για τα ατομα των οποιων το σχημα ζωης δεν περιεχει πολλες ευκαιριες για επαφες και δραστηριοτητες εξω απο το συμβατικο. Αλλα καπου-καπου εχει αξια και η επαφη με αλλα ατομα δια της Κανναβης.
Αν η επαφη και κοινες δραστηριοτητες ειναι με ατομα που κατανοουν και απολαμβανουν την Ορθη Χρηση σε περιβαλλον αγαπης και σεβασμου, τοτε ανοιγονται υπεροχες ευκαιριες για ενισχυμενες και διευρυμενες εμπειριες μεσω Κανναβης.
Αν ομως η επαφη θα ειναι με ατομα που δεν καταλαβαινουν τι σημαινει η Ορθη Χρηση, η εμπειρια μαζι τους θα παει στραβα: οι αρνητικες επιπτωσεις μπορει να κυμαινονται απο απλη σπαταλη φυτου και χρονου, σε απωλεια μιας καλης εμπειριας, σε αρνητικες εμπειριες με πολλη δυσφορια, και μπορει να φτασουν μεχρι και σε μικρη η μεγαλη κριση παρανοιας, η σε βιωματα που μπορει να τροφοδοτησουν ψυχικες ασθενειες.
6. Η Κανναβις δεν ειναι υποκαταστατο αλλων ουσιων
Η Κανναβις δεν προκαλει σωματικη (χημικη) εξαρτηση. Τα προβληματα που προκυπτουν στη χρηση της ειναι ψυχολογικα. Η Κανναβις ειναι ικανη και αποτελεσματικη ως βοηθημα στην απεξαρτηση απο αλλες ουσιες.
Τα ατομα που νομιζουν πως η Κανναβις θα τους προσφερει αυτα που προσφερουν οι συνηθεις αλλες ουσιες σφαλλουν, και συνηθως οδηγουνται στην λαθος χρηση η καταχρηση της Κανναβης. Αν ειναι ατομα με ευπαθεια στην εξαρτηση (εξαρτησιοπαθεις προσωπικοτητες), η αν παλευουν με καποιες ψυχικες παθησεις, ειναι πιθανον μεσω της καταχρησης να καταληξουν και σε ψυχολογικη εξαρτηση απο την Κανναβη.
ο- Η Κανναβις δεν προσφερει τη μεθη που προκαλει το οινοπνευμα (αλκοολ, μπυρα, κρασι, ουισκυ, βοτκα).
ο- Δεν παρεχει την διεγερση και τονωση που προσφερει η αρχικη χρηση του ταμπακο (τα συνηθη τσιγαρα), ουτε και την συντηρηση της ψυχοσωματικης θωρακισης (δυσκαμψιας, ελλειψης επαφης) που φερνει η εξαρτημενη χρηση του ταμπακο.
ο- Η Κανναβις δεν προσφερει την υπερδιεγερση που προσφερει η κοκαϊνη (γνωστη και ως κρακ), η η μεθαμφεταμινη (αλλως γνωστη ως κρυσταλ, σπηντ, σπιντακι, κοκ.).
ο- Δεν παρεχει την αποσβεση και το σκοτωμα της συνειδησης που φερνουν τα ναρκωτικα και υπνωτικα (ηρωινη, μορφινη, οπιο, κωδεϊνη, ηρεμιστικα).
Με αλλα λογια δεν μπορουμε να λαβουμε Κανναβη «στη θεση» αυτων των ουσιων – η εμπειρια και τα βιωματα που προσφερει η Κανναβις διαφερουν κατα πολυ: ολες οι πιο πανω ουσιες και η καταχρηση των, οδηγουν στην αποσβεση, τυφλωση και σμικρυνση της συνειδησης.
Ο Ορθη Χρηση της Κανναβης ειναι πολυ αποτελεσματικη, αξιοπιστη και βασιμη για να εξυπηρετησει ως σημαντικο μερος ενος προγραμματος απεξαρτησης απο τις πιο πανω ουσιες. Το ατομο που μαθαινει να καρπωνεται αληθινα και γνησια την ευφορια και διευρυνση συνειδησης που προσφερει η Κανναβις, δεν θα θελει να επιστρεψει στην μιζερια, αυτοαπεχθεια και το αδιεξοδο που φερνει η εξαρτηση με τις πιο πανω ουσιες.
Η Ορθη Χρηση οδηγει στην δυνατοτητα να βιωνουμε ευφορια και ανυψωμενη συνειδηση ΧΩΡΙΣ να ειναι απαραιτητη η Κανναβις.
7. Η Δοση
Χαρακτηριστικα συστατικα μερη της Ορθης Χρησης, ειναι η Ελαχιστη Δοση, η Μεγιστη Δοση, και η Μηδενικη Δοση.
Αρχικα, η δραστικη δοση για καθε ατομο διαφερει. Με την Ορθη Χρηση ομως αυτη η δραστικη δοση μειωνεται, δηλαδη με αλλα λογια μπορουμε να εχουμε τα ιδια αποτελεσματα με ενα δεκατο η ενα εικοστο της αρχικης δοσης.
Ενα ατομο μπορει να χρησιμοποιει ενα γραμμαριο την ημερα και να βιωνει ελαχιστη μεταβολη στην συνειδηση, ενω με την Ορθη Χρηση το ατομο μπορει να πετυχει πολυ εντονες μεταβολες και ανυψωση της συνειδησης χρησιμοποιωντας ενα γραμμαριο το μηνα, η καθε εξαμηνο.
Τακτικη χρηση: η Ελαχιστη Δοση
Οταν η Κανναβις λαμβανεται τακτικα (καθε μερα, η αρκετες φορες την εβδομαδα) η ορθη δοση ειναι οσον το δυνατον μικροτερη. Δηλαδη το επιθυμητον ειναι να λαβουμε μονο τοση Κανναβη οσον χρειαζεται για να φτασουμε σε μια μικρη μεταβολη (εμβαθυνση) της συνειδησης και οχι παρακατω.
Αυτη η ιδια μικρη δοση, σε συνδυασμο με τις πιο πανω παραμετρους της Ορθης Χρησης (δραστηριοτητες, αλλες ουσιες, περιβαλλον, παρεες), καθε μερα θα οδηγει και σε πιο μεγαλες μεταβολες της συνειδησης.
Η μικρη δοση, στα πλαισια της Ορθης Χρησης και σε συνδυασμο με την Μεγιστη και τη Μηδενικη Δοση (πιο κατω) ειναι ο ιδανικος δρομος της Κανναβης.
Αραια και καθε τοσο: η Μεγιστη Δοση
Αραια, σε τακτα η ατακτα διαστηματα, η Ορθη Χρηση για πολλα ατομα ειναι σωστο να συμπεριλαμβανει και χρονο αφοσιωμενο στην Μεγιστη Δοση.
Η Μεγιστη Δοση δεν μετριεται σε γραμμαρια αλλα ζυγιζεται απο τις παραμετρους της εμπειριας. Πως γινεται αυτη η προσμετρηση; Αν το ατομο καπνιζει Κανναβη, που ειναι και η πιο συνηθισμενη μεθοδος χρησης:
α. Θα βεβαιωθει πως τηρουνται ολες οι αλλες παραμετροι της Ορθης Χρησης (αγνη χρηση χωρις αλλες ουσιες, τοπος και χρονος ποιοτητας, ποιοτικο εσωτερικο και εξωτερικο περιβαλλον, προσβαση σε καταλληλες δραστηριοτητες, ξεκαθαρισμα του ζητηματος της παρεας η μοναχικοτητας).
β. Αρχιζει να καπνιζει και να παραδιδεται στην εμπειρια: » Οπου με παρει η ροη».
γ. Συνεχιζει το καπνισμα.
δ. Βιωνει συνειδησιακες, αντιληπτικες μεταβολες που αυξανονται.
ε. Συνεχιζει το καπνισμα.
στ. Βιωνει μεταβολες περαν εκεινων που μπορουν να αρθρωθουν με λογια.
ζ. Συνεχιζει το καπνισμα.
η. Σε καποιο σταδιο το ταξιδι θα οδηγησει σε υπερ-τονωση των αισθησεων, η αντιληψη και συνειδηση πλημμυριζει απο εσωτερικα και εξωτερικα ερεθισματα, και αρχιζει μια υπερβαση χωρου, χρονου και εαυτου. Οταν η υπερβαση του χρονου μεταφερει σχεδον τελειως εξω απο την ροη του χρονου, σε ενα «ακινητο στιγμιοτυπο», στο αιωνιο ΤΩΡΑ, και η συνειδηση ειναι πληρως βυθισμενη σε αντιληψεις, εικονες, οραματισμους, επιγνωση, ενοραση, φαντασιωση… βιωνεται μια ουσιαστικη μετατοπιση, ενα αληθινο ΑΛΛΟΥ. Εκεινη την ωρα δεν υπαρχει ουτε καν η δυνατοτητα να σκεφτει το ατομο να αναψει, να ρουφηξει… το πιο πιθανον ειναι οτι τα χερια μπορει να ειχαν ηδη μεινει μετεωρα στη μεση μιας κινησης. Δηλαδη το ιδιο το σωμα δεν συμμετεχει πλεον στη διαδικασια του καπνισματος, και η ψυχολογια μας ειναι τελειως σε αλλη διασταση, δεν εχουμε καν αντιληψη οτι ειμαστε ενας εαυτος. Σε αυτη τη στιγμη της σχεδον τελειας υπερβασης, εχουμε ηδη παρει τη Μεγιστη Δοση.
Ο συνδυασμος αραιων εμπειριων της Μεγιστης Δοσης με συχνες ληψεις της Ελαχιστης, δημιουργουν ενα διπολο με κεντρο αναφορας την προσωπικη συνειδηση που μαθαινει να κινειται απο μονη της προς τη διευρυνση, εμβαθυνση και ανυψωση.
Για ατομα που χρειαζονται βαθεια θεραπευτικη υποστηριξη μπορει οι χρησεις της Μεγιστης Δοσης να ειναι μια-δυο το μηνα και σιγα-σιγα να αραιωθουν σε μια το μηνα, μια καθε μερικους μηνες, μια το χρονο.
Για ατομα που απλως καλλιεργουν την Ορθη Χρηση χωρις να επιβαρυνονται απο ιδιαιτερες αναγκες μπορει μια εμπειρια Μεγιστης Δοσης να αρκει μια φορα το τριμηνο, μια φορα το χρονο, μια καθε πεντε ετη.
Υπαρχουν ατομα – ηδη καλλιεργημενα στις μεταλλαγες και μετατροπες της συνειδησης, που κατεχουν τον «χαρτη» της ψυχοναυτικης πλευσης μεσα απο τις θαλασσες του υποσυνειδητου και του Συμπαντικου υπερσυνειδητου – για τα οποια μια και μονον τετοια εμπειρια στη ζωη τους ειναι αρκετη.
Και υπαρχουν καποια πολυ σπανια ατομα που ακομα και αν δεν βιωσουν ποτε τη Μεγιστη Δοση δεν χανουν απολυτως τιποτα: τα εχουν ηδη βιωσει, η γνωριζουν πως, με αλλες μεθοδους.
Στο θεμα της δοσης προκυπτει και ο παραγοντας Φαρμακευτικης Χρησης. Για ατομα των οποιων οι αναγκες ειναι θεραπευτικες για σωματικες παθησεις (καρκινος, κατα πλακας σκληρυνση, κλπ.) η δοση και χρηση καθοριζεται απο επιπροσθετες παραμετρους – ψηλαφουμε μερος τους πιο κατω.
Διαστηματα Αποχης: η Μηδενικη Δοση
Καθε τοσο ειναι σημαντικο να βιωνουμε μια αποχη απο την Κανναβη (εκτος αν γινεται χρηση για φαρμακευτικους σκοπους που αφορουν σωματικες παθησεις).
Το τι ακριβως σημαινει Αποχη διαφερει απο ατομο σε ατομο: εχει πολυ μεγαλη σημασια για τους τακτικους καθημερινους χρηστες, και λιγοτερη η καθολου σημασια για ατομα που λαμβανουν την Κανναβη περιστασιακα η αραια.
Για το ατομο που καμνει καθημερινη χρηση η τεσσερεις πεντε φορες την εβδομαδα, ειναι απαραιτητο να διακοπτει καθε τοσο για μερικες εβδομαδες. Αν δεν μπορει να το καμει, τοτε εχουμε ενδειξη ψυχολογικης εξαρτησης που χρηζει θεραπειας.
{Και μια και μιλουμε για θεραπεια:
Θεραπεια για την ψυχολογικη εξαρτηση απο την Κανναβη μπορει να προσφερει ενας θεραπευτης που καταλαβαινει τη διαφορα μεταξυ Ορθης Χρησης, λαθος χρησης και καταχρησης. Επισης, αυτος που αντιλαμβανεται οτι η ψυχολογικη εξαρτηση απο την Κανναβη (οπως και εκεινη απο το γαλα, το κοτοπουλο, αλλες ουσιες, καθως και η εξαρτηση απο αλλα ατομα) ειναι παθηση του ατομου που δεν προκαλειται απο την Κανναβη – η Κανναβις μετεχει στην παθηση, αλλα δεν την προκαλει. Το προβλημα εγκειται μεσα στην ψυχολογικη δυναμικη του ατομου.
Ο θεραπευτης που κατατασσει ΚΑΘΕ χρηση ως καταχρηση η που βλεπει καθε χρηση ως εξαρτηση, δεν ειναι ικανος να προσφερει θεραπεια. Ενστικτωδως ολοι οι Φιλοι της Κανναβης αντιλαμβανονται αυτη την αληθεια, αλλα αυτο δυστυχως δεν αρκει – το προβλημα δεν μπορει να λυθει παρα μονο αν αυξηθουν οι θεραπευτες που αντιλαμβανονται και που εφαρμοζουν την αληθεια.}
8. Υπαρχει «ορθη προσμιξη»;
Ναι, την οποια δεν συστηνουμε και δεν θα παρουσιασουμε τις λεπτομερειες της σε αυτο το κειμενο γιατι τετοιες οδηγιες παρεξηγουνται και χρησιμοποιουνται ως αλλοθι για καταχρηση. Αλλα θα την αναφερουμε.
Μονο πολυ προχωρημενοι και εμπειροι χρηστες μετα απο πολυ καιρο καλλιεργειας της Ορθης Χρησης μπορουν να αξιοποιησουν την «ορθη προσμιξη».
Αυτη σχετιζεται με δυο κατηγοριες ουσιων: τα δυνατα Ψυχοδηλωτικα και τα Ενσυναισθησιογονα [2]. Αυτες οι δυο κατηγοριες ουσιων προκαλουν εμπειριες που ειναι αρμονικες με τις εμπειριες της Κανναβης. Σε καποιες – μονο σπανιες – περιστασεις που αφορουν την κλινικη χρηση αυτων των ουσιων σε θεραπευτικο πλαισιο, προκυπτει η δυνατοτητα για «ορθη προσμιξη». Οι πλειστες αλλες προσμιξεις αυτων των ουσιων και ιδιως αν γινονται χωρις γνωση και πειρα η χωρις επιβλεψη, ειναι σπαταλη φυτου και χρονου, πιθανη αποστερηση και απωλεια του βαθους της εμπειριας, και πιθανη ενδειξη η συμπτωμα βαθυτερων ψυχικων προβληματων.
9. Καλα η χημεια απο μονη της δεν εχει σχεση;
Γιατι εδω ασχολουμαστε μονο με τους παραγοντες που αφορουν τη συνειδηση;
Η απαντηση ειναι βασισμενη στις ιδιοτητες της Κανναβης: οι πλειστοι λογοι που οδηγουν στη χρηση της ειναι ψυχολογικοι και πνευματικοι, γιατι εκει ειναι και το πιο δυνατο πεδιο δρασης του φυτου.
Ακομα και οι «καθαρα σωματικες» φαρμακευτικες της επιδρασεις προκυπτουν σε ενα φασμα αλληλεπιδρασης με τις ψυχολογικες και πνευματικες.
10. Ειδικες Περιπτωσεις ~ Φαρμακευτικη Χρηση
Η ιδια η φυση της, καθιστα την Κανναβη ως θεραπευτικη~φαρμακευτικη ουσια ειδικα εναρμονισμενη με την ολιστικη ιατρικη. Εχει τη θεση της στην φυσικη ιατρικη, αλλα και στον συνδυασμο της συμβατικης με την εναλλακτικη ιατρικη.
Η Κανναβις εχει φαρμακευτικη χρηση για περισσοτερες απο εκατον παθησεις, αρκετες απο αυτες πολυ σοβαρες, και μερικες θανατηφορες [3]. Με αλλα λογια, η Ορθη Χρηση της Κανναβης σωζει ζωες.
Εχει θεραπευτικη αξια για τα εκατομμυρια κοσμου που παλευει με την Κατα Πλακας Σκληρυνση, Καρκινο, το Γλαυκωμα, Αγχος, Αϋπνιες, Ανορεξια, Αθεραπευτους πονους, Ασθμα, Εξαρτηση απο νομιμα και παρανομα δηλητηρια οπως οι βενζοδιαζεπινες, κοκαϊνη, ηρωινη, τσιγαρο και οινοπνευμα, Αρθριτιδα, Καταθλιψη, Υπερταση, Βαρετα τραυματα στο κεφαλι και στο νωτιαιο μυελο, HIV και AIDS, Συνδρομο Ελλειμματικης Προσοχης, Δυστοκια, Επιληψια και πολλες αλλες παθησεις.
Στο παρον κειμενο δεν θα ασχοληθουμε με τις λεπτομερειες της δοσης και τροπου χρησης για τις διαφορες παθησεις, αλλα απλως θα αναφερθουμε σε μερικες περιπτωσεις που ζωγραφιζουν την πολυπλευρη ευελιξια του φυτου στην φαρμακευτικη και τις διαφορες προσεγγισεις στη χρηση.
Ανορεξια
Εδω η Κανναβις κυριολεκτικα σωζει ζωες. Η χρηση της αποκαθιστα την ορεξη για τροφη και την δυνατοτητα απολαυσης της, φερνει ευφορια, διευκολυνει την αυτογνωσια και αυτο-αντιληψη για τις εσωτερικες συγκρουσεις που προκαλουν την παθηση, και συμβαλλει στην επουλωση των οδυνηρων πτυχων αυτων των συγκρουσεων.
Για τις επιδρασεις στο σωματικο επιπεδο, εκει οπου η Κανναβις αποκαθιστα την ορεξη, η χρηση της ειναι καλυτερη λιγη ωρα πριν την ωρα του φαγιου.
Καρκινος
Ως αντιδοτο για τις παρενεργειες της χημειοθεραπειας
Εδω η Κανναβις εχει χρηση κατα τη διαρκεια χορηγησης της χημειοθεραπειας και στις μερες αμεσως μετα, σε πολλαπλες δοσεις – για καποια ατομα εχει οφελος η χρηση καθε μερικες ωρες. Το μεγαλο της δωρο ειναι στην καταπολεμηση της ναυτιας και των εμετων, και στην αποκατασταση της ικανοτητας και ορεξης για τροφη. Αδιαμφισβητητα, βεβαια, συμβαλλει και στην βελτιωση της διαθεσης (η χημειοθεραπεια, οντας φονικο δηλητηριο, επιδρα αρνητικα σε ολες τις λειτουργιες και ριχνει το ηθικο και την διαθεση του ατομου σημαντικα).
Για το οφελος που εχει στην ορεξη, η χρηση της Κανναβης ειναι καλυτερη λιγη ωρα πριν την ωρα του φαγιου.
Ως αντικαρκινικο φαρμακο
Οι αναγνωρισμενες αντικαρκινικες ιδιοτητες της Κανναβης την καθιστουν εξαιρετο θεραπευτικο και προληπτικο φαρμακο. Εχει ιδιαιτερη αξια στην προληψη της μεταστασης, ιδιως μετα απο μια εγχειρηση για αφαιρεση ογκου.
Κατα πλακας σκληρυνση
Οι παραμετροι για την Ορθη Χρηση που αναφερθηκαν πιο πανω θα απευθυνθουν θεραπευτικα στη ψυχικη διασταση και υποστρωμα της παθησης. Αλλα η Κανναβις εχει και θεραπευτικη αξια στην ελαττωση των σπασμωδικων κινησεων, στην αποκατασταση του συντονισμου των μυωνων, και στην προστασια των νευρωνων απο περαιτερω ζημια.
Η χρηση της Κανναβις στην παθηση ειναι εξαιρετικα ωφελιμη αν συνδυαζεται με θεραπευτικη κινηση (θεραπευτικη ασκηση, γυμναση) που συντεινει στην επανακτηση συντονισμου των κινησεων. Ολιγη Κανναβις πριν την γυμναση βοηθα να εμπεδωθουν βαθυτερα στο νευρομυικο συστημα τα οφελη της ασκησης.
Ασθμα
Τα βρογχοδιασταλτικα φαρμακα που ειναι ευρεως διαδεδομενα σημερα (μασκες, εισπνοες, κλπ.) εχουν πολλες και επικινδυνες παρενεργειες, καθως και το τραγικο συνεπακολουθο οτι ο οργανισμος τα συνηθιζει (μεσα απο τον μηχανισμο εθισμου, ανοχης και αντιστασης) και μετα απο μακροχρονια χρηση δεν ανταποκρινεται πλεον σε αυτα.
Η χρηση της Κανναβης για μικρες η μεσαιες κρισεις ασθματος αμεσως μολις προκυψουν, προσφερει την δυνατοτητα προληψης της ανοχης των βρογχοδιασταλτικων, και αφηνει το πεδιο ανοικτο για μονο πολυ ισχυρες κρισεις.
Αυτη η τακτικη εχει και το μακροπροθεσμο οφελος οτι σταδιακα το ασθμα – ιδιως αν εχει και ισχυρη ψυχικη διασταση – θεραπευεται.
Δυστοκια
Ειναι χιλιαδες οι γυναικες που αξιοποιησαν την Κανναβη για να γεννησουν πιο ησυχα, πιο αρμονικα και με λιγοτερους κινδυνους. Η Κανναβις ειτε μονη, ειτε σε συνδυασμο με αλλα φυσικα η χημικα φαρμακα εχει πολλα να προσφερει σε διαφορες περιπτωσεις οπου ο τοκετος «κολλα» και δεν προχωρα.
Απεξαρτηση απο αλλες ουσιες
Το μεγαλυτερο μας λαθος ειναι να λαμβανουμε την Κανναβη «στη θεση» της αλλης ουσιας (η οποια μπορει να ειναι τσιγαρα {ταμπακο}, κοκαϊνη, ηρωινη, κ.ο.κ.).
Η πιο σωστη προσεγγιση ειναι εκεινη οπου η Κανναβις, μεσα στο πλαισιο της Ορθης Χρησης που αναφεραμε πιο πανω, συμμετεχει στο θεραπευτικο σχεδιο απεξαρτησης. Μεταξυ αλλων και εκτος απο την Ορθη Χρηση της Κανναβης το σχεδιο απεξαρτησης θα πρεπει να συμπεριλαμβανει και:
α. Ψυχικη υποστηριξη και βοηθεια για αξιοποιηση της αυτογνωσιας σαν θεραπευτικο βιωμα.
β. Προγραμμα για σταδιακη μειωση της δοσης της ουσιας εξαρτησης.
γ. Πιθανως φυσικα η χημικα φαρμακα που συμβαλλουν στην αποτοξινωση.
δ. Αλλαγες στο σχημα ζωης (πχ. ζητω απο φιλους καπνιστες η ποτες να μην μου κερνουν, η αλλαζω παρεες, κοκ.).
ε. Αλλες αβλαβεις δραστηριοτητες η ουσιες που προσφερουν εκεινα που προσφερει η ουσια εξαρτησης με τα οποια το ατομο προσελκυστηκε στην χρηση και καταχρηση της.
στ. Αναγνωριση των στοιχειων της προσωπικης σχεσης με την ουσια εξαρτησης (πχ. θελω να καπνισω οταν μπει στο δωματιο μια ωραια κοπελα, η αισθανομαι την αναγκη για ποτο μολις επιστρεψει ο συζυγος μου, η οποτε λογομαχησω), και αναγνωριση της οδου προς την υπερβαση αυτων των στοιχειων.
Με αλλα λογια, με το θεραπευτικο προγραμμα απεξαρτησης χρειαζεται:
ο- Να απευθυνθουμε στην σωματικη (χημικη) διασταση της εξαρτησης.
ο- Να απευθυνθουμε στην ψυχικη διασταση της εξαρτησης.
ο- Να αναγνωριστουν ποια οφελη (ψυχικα, σωματικα) προσφερει η χρηση της ουσιας (πχ. νικοτινης) και να βρεθουν καλυτεροι, μη βλαβεροι, τροποι να παιρνει καποιος αυτα τα οφελη.
ο- Να ειναι εξατομικευμενη, δηλαδη «ραμμενη» στα μετρα, την προσωπικοτητα, τις συνθηκες και τις αναγκες του καθε ενος.
ο- Να αξιοποιει την Ορθη Χρηση της Κανναβης.
Αν και οταν εχει στηθει ενα τετοιο προγραμμα και βρισκεται ηδη σε λειτουργια (πχ. ο καπνιστης σε διαστημα εξι μηνων ελαττωσε κατα ενα τσιγαρο καθε εβδομαδα και σε εξι μηνες πηγε απο τα 30 τσιγαρα την ημερα σε 6), και αν ολες οι παραμετροι της Ορθης Χρησης της Κανναβης αξιοποιουνται καλα, τοτε μπορει να προκυψουν καποιες επιπλεον χρησεις της Κανναβις που ισως βοηθησουν:
ο- Στο πιο πανω παραδειγμα, μπορει το ατομο να αναγνωρισει πως απο τα 6 τσιγαρα ημερησιως, καπνιζει τα 4 στο σπιτι τη νυκτα. Αν μια ρουφηξια Κανναβης το βραδυ μπορει να βοηθησει αυτα τα 4 να γινουν ενα τσιγαρο η μηδεν, ισως αξιζει μια δοκιμη.
ο- Αν η ουσια εξαρτησης ειναι αναλγητικο, παυσιπονο, η ηρεμιστικο το πιο πιθανο ειναι οτι μπορουμε να μειωσουμε την δοση της ουσιας στη μιση η και στο ενα τεταρτο αν λαβουμε ταυτοχρονα και Κανναβη.
ο- Αν το ατομο εχει ηδη τελειωσει με την σωματικη (χημικη) πλευρα της αποτοξινωσης και απεξαρτησης και εμεινε μονο η ψυχικη, τοτε η κατα περιστασεις χρηση Κανναβις οταν ερχεται ισχυρη επιθυμια για επιστροφη στην ουσια εξαρτησης προσφερει την δυνατοτητα να αποσοβησει τον κινδυνο. Ειναι ενα σεναριο που προκυπτει συχνα με ατομα που προσφατα τελειωσαν απεξαρτηση απο την ηρωινη.
Αν δεν πληρουνται καλα, σταθερα και σε βαθος οι προϋποθεσεις ενος προγραμματος απεξαρτησης οπως ζωγραφιστηκαν πιο πανω, και αν δεν υπαρχει ηδη θεμελιωμενη η Ορθη Χρηση μες το προγραμμα, τετοιες «προσμειξεις» με την Κανναβη, η η ληψη της «στη θεση» της ουσιας εξαρτησης θα ειναι εγγυημενα καταστροφικες για την πορεια απεξαρτησης.
Που οδηγει η Ορθη Χρηση;
Οπως αναφεραμε πιο πανω, η Ορθη Χρηση με τον καιρο οδηγει στην επιτευξη ισχυρων μεταβολων της συνειδησης προς την εμβαθυνση, διευρυνση και ανυψωση της με ολο και ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ δοσεις Κανναβης.
Ταυτοχρονα, αναζωογονειται και αποκαθισταται η δυνατοτητα του ατομου να καρπωνεται τετοιες ποιοτητες ευφοριας και συνειδησης ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ Κανναβη.
Αρχικα αυτο προκυπτει μεσα απο δομημενες δραστηριοτητες προς τουτο, οπως τον διαλογισμο, την προσευχη, το γιογκα, το Ταυ Χι (TaiChi), το Κι Γκονγκ (ChiGοng), και αλλες τετοιες δραστηριοτητες. Αργοτερα, με την προσωπικη βελτιωση και καλλιεργεια της δυνατοτητας για «συγκομιδη» τετοιων καρπων, η με την συνειδητη παραδοση προς τα Θεια, τετοιες στιγμες προκυπτουν πιο συχνα μεσα απο εμπειριες που προσφερει αυθορμητα η ιδια η ζωη: η εμβαθυνση, διευρυνση και ανυψωση της συνειδησης μπορει να προκυψει με τη βυθιση μες την καλλιτεχνικη δημιουργικοτητα, τις δυνατες συναισθηματικες εμπειριες, το συνειδητο ερωτικο παιγνιδι σε αληθινο πλαισιο αγαπης, μια εκστατικη εμπειρια υπο τον εναστρο ουρανο.
Η Ορθη Χρηση παρεχει στο ατομο τα μεγιστα δωρα της Κανναβης, και επιπλεον δειχνει το δρομο στο πως να βιωσουμε τα ιδια και χωρις την Κανναβη. Η, οπως λεν και οι σοφοι, αφ’ ης στιγμης κατεχουμε τον Χαρτη, φανερωνεται η μυστικη ατραπος για να ταξιδεψουμε ως ψυχοναυτες οπουδηποτε και οποτεδηποτε, αξιοποιωντας οποιοδηποτε μεσο και οχημα μας προσφερει η φυση και η ζωη. Και μπορουμε, ταξιδευοντας μες τις θαλασσες του Υπερσυνειδητου να προπονουμαστε και να προγευομαστε την αιωρηση και βυθιση στα ενεργειακα κυματα του Λογου και τα γλυκα στιγμιοτυπα του Αεναου μεχρι να ελθει και η αγνωστη ωρα και στιγμη για την αξιοποιηση του προσωπικου μας θανατου για μια συνειδητη μεταβαση προς το φωτεινο και απειρο Αφατο.
Πετρος Ευδοκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Σημειωσεις ~ Παραπομπες
Το στοιχειο που απουσιαζει – με συνειδητη επιλογη – απο τις εδω Σημειωσεις και Παραπομπες ειναι οι «αποδειξεις» οτι οι παραμετροι που παρατιθενται πιο πανω πραγματι συνιστουν την Ορθη Χρηση της Κανναβης.
Στην εποχη μας σημερα, υπο το καθεστως διωγμων, διωξεων και απροκαλυπτης φυσικης και ηθικης βιας εναντια στους Φιλους της Κανναβης μεσα στα πλαισια της ανιερης «σταυροφοριας εναντια στα ναρκωτικα», η αυτοπεποιθηση των ανθρωπων μας για την αληθεια του Ιερου Φυτου βρισκεται στο χαμηλοτερο σημειο που ηταν ποτε στην ιστορια της ανθρωποτητος. Μαζι της, και λογω της καταπιεσης, συμβαδιζει και μια σταση αλαζονειας (ο χρηστης «ξερολας») που τροφοδοτειται απο την αγνοια, την παραπληροφορηση και στερηση της εγκυρης πληροφορησης. Αυτοι οι δυο παραγοντες μας εκαμαν ευαλωτους στο να «χρειαζομαστε» ειδικους και κοντρα-ειδικους για να μας πουν το τι ειναι σωστο και λαθος.
Η μονη λυση λοιπον ειναι η καλλιεργεια της γνωσιολογικης και εμπειρικης αυταρκειας αναμεσα στους Φιλους της Κανναβης, μια υπερβαση των λαθραιων και κυνηγημενων μας εμπειριων σε μια νεα φαση οπου ο καθεις να μπορει να αναγνωριζει και να βιωνει την αληθεια της Ορθης Χρησης της Κανναβης απο μονος του, χωρις να απαιτειται διαμεσολαβιση η επιβεβαιωση απο «τον ειδικο».
Μην ψαχνετε λοιπον για αποδειξεις οτι οι ανωτερω παραμετροι συνιστουν την Ορθη Χρηση. Αν ηδη το γνωριζετε λογω εμπειριας και αυταποδεικτων βιωματων, παρακαλω βοηθειστε κι αλλους να ‘βρουν το δρομο. Αν τα πιο πανω ακουονται ακραια, η ατοπα, αναρωτηθειτε πως ειναι δυνατον με μια ρουφηξια Κανναβης καποιος να βιωνει οσα ο αλλος χρειαζεται τριπλη δοση μανιταρια η LSD για να τα συλλαβει καν ως εννοιες; Δοκιμαστε την Ορθη Χρηση και καρπωθειτε αυτη τη γνωση και για τον εαυτο σας, και για την κοινοτητα. Οι αυταποδεικτες αληθειες εχουν αυτο το προτερημα: μπορουν να βιωθουν αμεσα!
[1]. Τα Ψυχοδηλωτικα ειναι φυσικες και χημικες ουσιες που οδηγουν στη διευρυνση, εμβαθυνση και ανυψωση της συνειδησης. Συμπεριλαμβανουν τα μανιταρια Ψιλοκυβινης, την Αγιαχουασκα, Πεγιοτ, Ιπομεα, Αργυρεια, Σαλβια, και το Διεθυαμιδιο του Λυσεργικου Οξεως (LSD).
[2]. Τα Ενσυναισθησιογονα ειναι φυσικες και χημικες ουσιες που συνεισφερουν στην Ενσυναισθηση. Η Ενσυναισθηση ειναι η ψυχικη λειτουργια οπου αισθανομαστε κατανοηση, συμπαθεια και συμπονια με τα αισθηματα ενος αλλου οντος. Ειναι η λεξη που λανθασμενα εγκατασταθηκε στην αγγλικη γλωσσα ως «empathy».
Φυσικες Ενσυναισθησιογονες ουσιες υπαρχουν σε διαφορα μπαχαρικα και βοτανα που βρισκονται στην κουζινα μας. Απο τις χημικες η πιο γνωστη και διαδεδομενη Ενσυναισθησιογονος ουσια ειναι το φαρμακο Εκσταση (MDMA).
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Empathogen-entactogen&oldid=525811754
[3]. Εδω:
Medical Conditions for Marijuana Treatment
https://www.marijuanadoctors.com/content/ailments/index
καιεδω:
The doctor will see you now
http://cyprus.indymedia.org/node/4749
Αναγνωσματα
Δωρεαν βιβλιο:
~ The Psychedelic Experience ~
A manual based on the Tibetan Book of the Dead
By Timothy Leary, Ph.D., Ralph Metzner, Ph.D., & Richard Alpert, Ph.D.
http://www.holybooks.com/wp-content/uploads/Timothy-Leary-The-Psychedelic-Experience-The-Tibetan-Book-Of-The-Dead.pdf
ΟΧΙ ~ ξανα ! ~ στο Ναρκοτεστ
http://cyprus.indymedia.org/node/4772
Κανναβις και Προεδρικες Εκλογες
http://cyprus.indymedia.org/node/4778
Κανναβις και Αναστασιαδης: Ουτε Ενα Επιχειρημα
http://cyprus.indymedia.org/node/4798
Κανναβις και Ψυχωση: η νεα Δαιμονοποιηση του Ιερου Φυτου
http://cyprus.indymedia.org/node/4793
Μερικες Αληθειες για την Κανναβη…
http://cyprus-org.net/kannaouri.htm
Η Κανναβις… το κατ’ εξοχην οικολογικο φυτο
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/blog-post_24.html
Κανναβι σε Καθε Μαναβη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/03/blog-post_17.html
Η Κανναβις και Τρεις Δικαστες: Εξυπνακηδες, Ατσιδες και Υπερλαμπροι Σοφοι, Κολοφωνες του Κυπριακου Δικαιου
http://cyprus.indymedia.org/node/4739
Κανναβις και η Αριστερα
http://cyprus.indymedia.org/node/4727
«Η νεολαια χρειαζεται ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στην ορθη χρηση της Κανναβης και των αλλων Ψυχοδηλωτικων μεσων.»
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/07/blog-post_28.html?showComment=1280409785949#c4274626124964217254
Επιμετρον ~ Addendum
Αποκλειστικα για το CannabisNewsGr
Η συντριπτικη πλειοψηφια των Φιλων της Κανναβης οχι μονο σε Ελλαδα και Κυπρο αλλα και σε ολοκληρο τον πλανητη, εχει μια ιδιαιτερη και προσωπικη σχεση με την Κανναβη που στοχευει κυριως σε αναψυχη και αυτογνωσια. Επισης, συχνα εμπεριεχει ενα πνευματικο η θρησκευτικο προσανατολισμο που προσδιδει βαθυτερα και ευρυτερα νοηματα στην Ορθη Χρηση του φυτου. Δεν ειναι καθολου τυχαιο το οτι πολλα ατομα αναφερονται στην Κανναβη ως το Ιερο Φυτο.
Το πιο πανω κειμενο, Η Ορθη Χρηση της Κανναβης, δημοσιευτηκε λιγο πριν ξεσπασει η μεγαλη θυελλα της Ιατρικης χρησης της Κανναβης στους τοπους μας, λιγο καιρο πριν αγκαλιαστει ευρεως απο την κοινωνια το δικαιωμα των ασθενων για απροσκοπτη και νομιμη προσβαση στην Κανναβη. Αυτο το δικαιωμα που σημερα θεωρειται αυτονοητο, πριν πεντε χρονια ηταν αδιανοητο η αιρετικο, απηγορευμενο, λογοκεκριμενο, αξιοποινο, και σιγουρα κολασιμο. Η αποδοχη αυτου του δικαιωματος κερδιθηκε με πολλους αγωνες, και κοστισε θανατους, συλληψεις, δικες, φυλακισεις, διωξεις, εξοριες, και πολλες αλλες μορφες καταπιεσης που υπεστη – και υποκειται ακομα – η κοινοτητα ασθενων και φιλων της Κανναβης. Το Κινημα για την Νομιμοποιηση ομως συνεχιζει να καρπωνεται νικες παντου, τοπικα και διεθνως – εστω και αργα, προχωρουμε!
Τα ελαχιστα θετικα για την Κανναβη που παρουσιαζονται απο τα συμβατικα και καθεστωτικα ΜΜΕ και Τυπο αφορουν κυριως την Ιατρικη της διασταση, ενω η προσωπικη και πνευματικη χρηση συνεχιζει να δαιμονοποιειται και να στοχευεται με ανομη καταδιωξη και εχθρικη προπαγανδα. Προωθειται συστηματικα μια εγκληματικη αγνοια και παραπληροφορηση για αυτη την χρηση. Λογω της πολυετους καταδιωξης και «σταυροφοριας» εναντιον μας, ακομα και η ιδια η κοινοτητα μας δυσκολευεται να αναγνωρισει καποιες αληθειες για την αξια και τις μεθοδους της Ορθης Χρησης της Κανναβης. Υπογραμμιζουμε το Ορθη, γιατι η ανομη καταδιωξη, η παραπληροφορηση και η αγνοια εχουν οδηγησει πολλους απο τους ανθρωπους μας σε λανθασμενη χρηση, καταχρηση, και κατασπαταληση του φυτου.
Δυο παραμετροι που αφορουν την Ορθη Χρηση, ξεχωριζουν πανω απο ολα τ’ αλλα:
• Η προσωπικη και πνευματικη χρηση της Κανναβης, καθως και η χρηση για αναψυχη και αυτογνωσια, βασιζεται στις φαρμακευτικες ιδιοτητες του φυτου. Παρ’ ολο που δυσκολευομαστε να αναγνωρισουμε η να παραδεκτουμε την αξια της φαρμακευτικης /ιατρικης διαστασης σε εφαρμογες που τροφοδοτουν την αναψυχη και αυτογνωσια η την πνευματικη μας ζωη, τοσον η συγχρονη επιστημονικη γνωση οσον και η διαισθηση εδω μας οδηγουν. Στην αναποφευκτη αληθεια, τεκμηριωμενη με το νι και με το σιγμα: καθε χρηση της Κανναβης ειναι φαρμακευτικη.
Εδω ειναι που οι αρχαιες αληθειες επιστρεφουν ενδεδυμενες με τις τεκμηριωμενες αληθειες της επιστημης του 21ου αιωνα: βιωνουμε ξανα την ερωτικη επανενωση της ιατρικης και ιερατικης. Το αμαλγαμα τεχνης και επιστημης ως Ερωτικη, Ιερατικη, και Ιατρικη πραξη ηταν διαχρονικα το θεμελιο της ελληνικης κοσμολογιας, κοσμογονιας, κοσμοθεωρησης, φιλοσοφιας, επιστημης, και θρησκειας. Ειμαστε παλιν στα προθυρα μιας ουσιαστικης επανενσαρκωσης της, με ταυτοχρονα νεους και αρχαιους ρυθμους, και με μεθοδους που συμπεριλαμβανουν ο,τι καλυτερο διαθετουν η υλιστικη επιστημη και τεχνολογια ζευγαρωμενες με την Επιστημη της Συνειδησης.
• Η γνωση για την Ορθη Χρηση της Κανναβης καταγεται απο την Επιστημη της Συνειδησης που καλλιεργειται σε ολο τον πλανητη μας για χιλιαδες χρονια, οπως κληροδοτηθηκε σ’ εμας μεσω του κλαδου της που ασχολειται με τις Ψυχοδηλωτικες ουσιες και την Ιερατικη~Ιατρικη τους χρηση.
Στην συγχρονη εποχη αυτη η γνωση αρθρωθηκε ξανα με νεους και επιστημονικα τεκμηριωμενους ορους απο:
ο- Τον νευρολογο-ψυχιατρο Αθανασιο Καυκαλιδη, που βοηθησε στην επαναφορα της Ψυχοδηλωτικης θεραπειας – κυριως με την χρηση του LSD – και τον επανακαθορισμο της με εννοιες που αντιστοιχουν στην συγχρονη ψυχιατρικη, ψυχολογια και νευρολογια,
ο- Τις εργασιες του ψυχιατρου Stanislav Grof /Στανισλαβ Γκροφ, που επανεφερε την Μυστηριακη Ελευσινια προσεγγιση στην ψυχοθεραπεια με Ψυχοδηλωτικες ουσιες, αξιοποιωντας την γνωση των αρχετυπων που μας εδωσαν ο Πλατωνας και Καρλ Γιουνγκ,
ο- Τις εργασιες των ψυχολογων Timothy Leary /Τιμοθυ Ληρυ, Richard Alpert /Ριτσαρντ Αλμπερτ και Ralph Metzner /Ραλφ Μετζνερ που μας εδωσαν εγχειριδια για το πως αξιοποιουμε την Ψυχοδηλωτικη εμπειρια στην διαδικασια αυτογνωσιας και αναψυχης (της ανα~ψυχης κατα κυριολεξιαν),
ο- Τα πορισματα του ομοτιμου καθηγητη ψυχιατρικης στο Χαρβαρντ Lester Grinspoon /Λεστερ Γκρινσπουν, οποιος διδαξε στους γιατρους και στην ευρυτερη κοινωνια πως:
α. αυτοι που χρησιμοποιουν την Κανναβη ειναι οι πιο καλοι γνωστες των ιδιοτητων της, και οτι απο αυτους πρεπει να μαθουν οι επιστημονες, γιατροι, θεραπευτες και αλλοι,
και οτι,
β. η Κανναβις αποκαθιστα ψυχολογικες και αισθητηριακες δεξιοτητες, καθως και την τραυματισμενη μας ικανοτητα για ηδονη, χαρα και ευτυχια (τα ονομαζει «ανυψωσεις, βελτιωσεις /enhancements»), πραγματα που μας επαναπροσανατολιζουν στην απολαυση της υπαρξης.
Αυτοι δεν ειναι οι μονοι, αλλα ηταν πρωτοποροι σε καιρους σκοτεινους και δυσκολους. Θεμελιωσαν τις εργασιες τους στην παγκοσμια πολιτιστικη πραγματικοτητα που εξαγεται και προεκτεινεται απο τα μανιταρια Ψιλοκυβινης του Μεξικο στους Αμανιτες της Σιβηριας (τα μανιταρια της Αλικης), απο την Αγια Χουασκα του Αμαζονιου στην Πεγιοτε της ΒορειοΑμερικανικης ερημου, απο τις απανταχου Ιπομεες και την Σαλβια του Νεου Κοσμου στην Αργυρεια και το Σομα της Ινδιας – σε αυτα ανηκει η Κανναβις, οταν τυγχανει Ορθης Χρησης.
Αυτοι οι πρωτοποροι μας κληροδοτησαν μια τεραστια επιστημονικη και βιωματικη παρακαταθηκη που ειναι ικανη να τροφοδοτησει ολες τις εφαρμογες της Ψυχοδηλωτικης πτυχης της εμπειριας με την Κανναβη – του βιωματος που παιγνιδιαρικα ονομαζουμε Κανναβιωση – στην διαδικασια της απελευθερωσης. Μας διδαξαν πως ολες οι μορφες απελευθερωσης, τοσον ατομικης οσον και συλλογικης, ειτε ειναι στο ατομικο, το οικογενειακο, το κοινωνικο, το πολιτικο η το πνευματικο επιπεδο στρεφονται γυρω απο τον αξονα Συνειδηση. Ητοι, ασχετως του αν προκειται για απελευθερωση στο υλικο επιπεδο η το πνευματικο, για να βιωθει η απελευθερωση χρειαζεται να ειναι ικανη και η Συνειδηση. Η στοχευμενη καλλιεργεια της Συνειδησης ειναι εργο ταυτοχρονα θεραπευτικο και απελευθερωτικο. Θεμελιουται στην αντιληψη οτι η Ελευθερια ειναι θεραπευτικη!
Σημερα, η Κανναβις αναδυεται απο τα σκοταδια της καταδιωξης σ’ ενα κοσμο που κυριαρχειται απο το διπλοκεφαλο τερας που ονομαζεται ΚεφαλαιοΚρατος. Τα συμφεροντα Κεφαλαιου και Κρατους εχουν μετατεθει και μεταπλαστει ωστε ενω μεχρι προσφατα μπορουσαν να εξαγουν κερδος και εξουσια μεσω της απολυταρχικης απαγορευσης της Κανναβης, σημερα προσανατολιζονται στο να εξαγουν κερδος και εξουσια μεσω της απολυτης εκμεταλλευσης της κοινοτητας ασθενων και φιλων της Κανναβης. Ποια θα ειναι η δικη μας αμυνα;
Η μονη βιωσιμη και εφικτη λυση ειναι να εξωθησουμε τα πραγματα ακομα πιο μπροστα, ακομα πιο εντονα, σμιλευοντας το Κινημα με την γνωση, επιγνωση και διευρυμενη Συνειδηση που μας χαριζει η Κανναβις:
α. Απαιτουμε και διεκδικουμε νομιμη και ασφαλη προσβαση στην Κανναβη για ολους, οχι πλεον μονο για τους ασθενεις,
β. Θετουμε την πρακτικη και θεωρητικη γνωση της Ψυχοδηλωσης στην αιχμη του δορατος του Κινηματος, δηλαδη κανουμε το παν ωστε αυτη η γνωση να επανελθει στην κοινωνια ως κοινο κτημα ολων προς οφελος ολων, οχι μονο μιας «πεφωτισμενης ελιτ»,
γ. Αναγνωριζουμε οτι οντας φυσικο φυτικο φαρμακο, η Κανναβις προσφερει τα μεγιστα οταν αξιοποιειται ιατρικα σ’ ενα πλαισιο φυσικης και ολιστικης ιατρικης μαζι με αλλες προσεγγισεις που συμπεριλαμβανουν την διατροφη, την γυμναση, την αποτοξινωση, αλλα φυτικα η ομοιοπαθητικα φαρμακα, συμπληρωματα, βιταμινες, αλλες φυσικες θεραπευτικες μεθοδους οπως μαλαξεις, βελονισμος, κοκ. οσον πιο μακρια γινεται απο τοξικες η αλλες θεραπειες. Η Κανναβις ουδεποτε θα λειτουργησει ως «φαρμακο» με το να μετατραπει σε ακομα ενα χαπι που θα ειναι εμπορικοποιημενο εξαρτημα η γραναζι της φονικης φαρμακοβιομηχανιας. Απαιτει απο μας ενα ευρυτερο πλαισιο εφαρμογων, πιο αρμονικο με τις καταβολες της ως φυσικο φαρμακο.
Οντας λοιπον φαρμακο και για το σωμα και για την ψυχη μας, η Κανναβις κατεχει την δυνατοτητα να μας ευλογησει με χιλια μυρια χρωματα και αρωματα. Και το Κινημα Νομιμοποιησης χρειαζεται να αρχισει παλιν να πλοηγειται απο αυτα που ο δρ. Γκρινσπουν ονομαζει «ανυψωσεις και βελτιωσεις» της υπαρξης μας, τα «απλα και μικρα» δωρα της Κανναβης, καθως και απο την αυτογνωσια και τις θεμελιακες~υπαρξιακες αναμοχλευσεις, ανακαλυψεις και αποκαλυψεις που μας χαριζει η Κανναβις στις Ψυχοδηλωτικες εμπειριες.
Αναλογα με την προσεγγιση και κοσμοθεωρηση εκαστου, η Κανναβις υπηρετει ως εργαλειο καλλιεργειας της Συνειδησης ασχετως του αν αυτη προσανατολιζεται προς τον αθεϊσμο, τον αγνωστισμο η τον θεϊσμο• για καποιους λειτουργει ως ενισχυτης των αισθησεων, για αλλους ως εργαλειο για το ακονισμα της Διανοιας, για αλλους ως καθαρτηριο, βαλσαμο νηπενθες και εξισορροπητης συναισθηματων, και για αλλους ως Θεια Μεταληψη προς Αγιαν Κοινωνιαν με την Συμπαντικη Συνειδηση. Εκεινο που μας λειπει ειναι η συστηματοποιηση και ενοποιηση ολων αυτων των βιωματων με νεους συλλογικους θεσμους – παντου μικρες τοπικες Ελευσινες – που να τροφοδοτουν και αναζωογονουν διαχρονικα την κοινοτητα και το Κινημα.
Θα ‘ρθει ασπρη μερα και για μας!
Πετρος Ευδοκας, petros@cyprus-org.net
Αναδημοσιευση απο : https://cannabisnews.gr/